پیش بینی بازار پلاستیک‌های ساختمانی و ساخت و ساز در سال‌های 2032-2022

اندازه بازار جهانی پلاستیک­‌های ساختمانی و ساخت و ساز در سال 2022 به میزان 4/112 میلیارد دلار بود و انتظار می‌­رود این رقم تا سال 2032 به 214 میلیارد دلار برسد و با نرخ رشد سالانه 2/7 درصد از سال 2023 تا 2032 رشد کند.

عوامل رشد

رشد بازار پلاستیک‌های ساختمانی و ساخت و ساز عمدتا ناشی از افزایش فعالیت­‌های ساخت و ساز مسکونی و غیرمسکونی به دلیل رشد قابل توجه جمعیت و ترجیح استفاده از پلاستیک­‌ها در سازه‌­ها می­‌باشد. انتظار می­‌رود افزایش تقاضا برای پلاستیک‌ها به دلیل هزینه کم، استحکام بالا، حمل و نقل آسان و وزن سبک، تمایل استفاده از پلاستیک­‌های ساختمانی را افزایش دهد. بنابراین، رشد بازار مصرف پلاستیک را به طور قابل توجهی افزایش می­‌دهد. علاوه بر این پیش‌بینی می‌شود؛ در سال­‌های آینده، الزامات دولت برای تقویت سازه‌­های ساختمانی فرصت­‌های رشد سودآوری را برای بازار ایجاد کند.

با این حال، کندی اقتصاد چین به همراه ممنوعیت استفاده از محصولات PVC در ساختمان­‌های سبز ممکن است رشد بازار را مختل کند. اما بر عکس آن، روند استفاده از پلاستیک­‌های بازیافتی در ساخت و ساز رو به افزایش است و پیش‌بینی می­‌شود این عامل برای رشد بازار در دوره پیش‌بینی فرصت آفرین باشد.

بررسی بر اساس نوع پلاستیک

بر اساس نوع محصول، در سال 2022، پلی وینیل کلراید (PVC) با حدود 3/42 درصد سهم از نظر درآمد کل، بر بازار تسلط داشت. PVC دارای خواصی مانند وزن سبک و قابلیت قالب‌گیری و مونتاژ در اشکال مختلف است. این یک ماده ترموپلاستیک (گرمانرم) همه کاره کاربردهای گسترده در تولید اکثر کالاهای مصرفی دارد. از پی‌وی‌سی در بخش ساختمان و ساخت و ساز، عمدتا برای ساخت محصولات سخت و انعطاف‌­پذیر استفاده می­‌شود. طیف وسیعی از کاربردهای آن شامل داکت‌های الکتریکی، لوله­‌ها و اتصالات برای توزیع آب و فاضلاب، چارچوب درها و پنجره­‌ها، ناودان‌­ها و سرریزها، حصارها، سقف‌­ها و تسمه­‌های نقاله مورد استفاده برای فرآوری شیمیایی، فرآوری مواد غذایی، پوشش کف و دیوار کوب­‌ها است. همچنین، پیش‌بینی می­‌شود که پلی یورتان به دلیل کیفیت آن برای قالب­‌گیری به هر شکلی و خواصش، بالاترین نرخ رشد را در طول دوره پیش‌بینی داشته باشد.

بررسی بر اساس نوع کاربرد

براساس نوع کاربرد، در سال 2022، لوله­‌ها و کانال‌ها با حدود 23/37 درصد سهم از نظر درآمد کل بر بازار تسلط داشتند. سیستم‌­های لوله‌های پلاستیکی عمدتا در داخل ساختمان و همچنین در محوطه بیرونی، مانند خدمات آبیاری و لوله‌کشی استفاده می­‌شوند. کاربردهایی مانند محافظت در برابر آتش، ذوب برف، گرمایش و سرمایش هیدرونیک و سیستم­‌های لوله‌کشی گرمایش از کف، در درجه اول باعث رشد این بخش می‌­شوند.

همچنین، انتظار می‌­رود که بخش عایق­‌ها بیشترین نرخ رشد را در طول دوره پیش‌بینی داشته باشد. افزایش استفاده از کامپوزیت­‌های (چندسازه­‌های) پلاستیکی به عنوان عایق در میان دیوارها و سقف­‌ها رشد این بخش را افزایش می­‌دهد. این عایق‌ها مزایایی مانند کاهش و قطع صدا، محافظت در برابر آتش و محافظ حرارتی را ارائه می‌­دهند.

بررسی منطقه‌­ای

در سال 2022 آمریکای شمالی بر بازار پلاستیک ساختمان و ساخت و ساز تسلط داشت و بیشترین سهم درآمد را به خود اختصاص داد. رشد این منطقه عمدتا با گسترش سریع بخش ساخت و ساز در کشورهایی مانند کانادا و ایالت متحده انجام می­‌شود. بازسازی ساختمان‌های قدیمی برای تشویق رشد بازار در این مناطق پیش بینی شده است. علاوه بر این، اقدامات انجام شده توسط انجمن صنعت پلاستیک و انجمن ملی صنایع پلاستیک (ANIPAC)، از رشد و توسعه پلاستیک همراه با کاربردهای نهایی آن حمایت می­‌کند. همچنین، پیش‌بینی می­‌شود که افزایش تقاضا برای ساختمان­‌های تجاری و سرمایه گذاری­‌های دولتی در سراسر زیرساخت­‌های عمومی، تقاضا برای ساختمان و پلاستیک­‌های ساختمانی را در سال‌­های آینده افزایش دهد.

از سوی دیگر، پیش‌بینی می­‌شود آسیا شاهد سریع‌­ترین نرخ رشد در طول دوره پیش‌بینی باشد. در چند سال گذشته، رشد جمعیت و شهرنشینی سریع در کشورهایی مانند چین و هند منجر به افزایش هزینه­‌های زیرساختی شده است. علاوه بر این، چین تولید کننده عمده پلی یورتان­‌ها و مواد پلاستیکی ترموپلاستیک است. از این رو، سهم بازار قابل توجهی را در بازار پلاستیک ساختمانی و ساخت و ساز آسیا و اقیانوسیه به خود اختصاص می­‌دهد.

شرکت­‌های کلیدی و مهم این صنعت

شرکت­‌های کلیدی بازار جهانی در تلاش هستند تا با اتخاذ استراتژی‌­هایی مانند سرمایه گذاری، مشارکت، تملک و ادغام، سهم بیشتری از بازار را به دست آورند. شرکت­‌ها برای توسعه محصولات پلاستیکی ساختمانی و ساخت و ساز با کیفیت بهبود یافته هزینه می­‌کنند. آن­ها بر حفظ قیمت رقابتی نیز تمرکز دارند.

برخی از شرکت­‌های کلیدی در بازار پلاستیک­‌های ساختمانی و ساخت و ساز عبارتند از:

  • BASF SE
  • DowDuPont Inc
  • Koninklijke DSM N.V
  • Chevron Phillips Chemical Company, LLC
  • LG Chem Ltd.
  • LyondellBasell Industries Holdings B.V.
  • INEOS Group Holdings S.A.
  • Lanxess Aktiengesellschaft
  • SABIC
  • Solvay S.A

برچسب ها

Tags

دیدگاهتان را بنویسید